Zoeken in deze blog

woensdag 3 november 2010

Ginza



Hey beste vrienden, familie, schoon-familie ;), lezers, fans, IEDEREEN! Jongens jongens jongens jongens, deze blogpost is er echt één voor..... het vrouwelijk publiek van mijn blog :). In navolging van de wekelijkse avonturen van Nele en Thomas is dit avontuur er één die ik niet gauw zal vergeten! Als bestemming hadden Nele en ik Ginza uitgekeken. Het is een high class shopping district, met de belangrijkste flagship stores van de grote merken. Als je een vierkante meter in Ginza wil kopen/huren raad ik je maar eens aan om eerst te googlen naar de prijzen. On-ge-lo-fe-lijk. Natuurlijk was het een must om eens te gaan kijken waar al die verhalen vandaan kwamen :). Nele had haar winkels gekozen die ze eens van dichtbij wou zien, en ik de mijne!

Via het station konden we direct in het Sony Building gaan, via deze prachtige trap :) die direct de toon zetten. Elke trede maakte een geluid en kleur, dus telkens er verschillende hoeveelheid volk op liep kreeg je andere deuntjes en geluiden!

Eenmaal in het Sony Building was het echt alsof ik een klein kindje was en in een speelgoedwinkel werd losgelaten. High Tech dingen zijn nu eenmaal het speelgoed voor grote kleine jongens. Camera's, laptops, playstations, alles van sony wat je je maar kan inbeelden, dat hadden ze!



Zwaar aan het racen :)

Eenmaal uit het Sony Building merkten we pas dat het flink aan het regenen was, maar dat kon toch geen domper zijn op de feestvreugde, en de regen zorgde tegelijkertijd ook voor een tof sfeertje :). Net die beroemde foto van James Dean :). Na eventjes verdwaald te zijn (Vrouwen en kaarten.... ;) ) kwamen we op de grote hoofdstraat terecht met al die beroemde winkels. Nuja, beroemd, de echt beroemde merken ken ik wel, maar voor de rest had ik een ervaren gids bij me: Nele moet echt Ginza gids worden, de dingen die zij mij vertelt :)....

Een korte foto-introductie voor de girls? ;)

"Voor de droomsters met een kanjer van een
vriendje die veel veel geld verdiend? ;)"
"My Gucci bag"


"Bling bling Kitteh"
"Georgio....Armani"


En een foto uit de gedrochten der hel: De Abercrombie&Fitch winkel...

Over die Abercrombie&Fitch winkel moet er me wel nog wat van het hart. Check de details maar op deze website: http://www.businessoffashion.com/2010/02/in-tokyo-abercrombie-misses-its-mark.html
Maar hoe dan ook, we gingen eens een kijkje nemen in deze bekende Amerikaanse kledingwinkel. Godverdomme, de ergste winkelervaring uit mijn hele leven en ik denk dat er één of andere freak een verdomd goor idee moet hebben om een nog ergere winkel uit de grond te stampen. In de ingang stond er al een half naakte Japanner te showen met zijn borstkas, en probeerde met mensen op de foto te gaan. Nu niet denken dat ik daar van in mijn eigen mannelijkheid gekwetst was (Ook omdat we een beetje genegeerd werden als buitenlanders, aleja, Nele dan toch :p ) want dat was verre van het ergste. De perverse duisterheid van een fucking kledingwinkel was al vreemd, muren waren bezaaid met Griekse homo-erotische beelden (zie foto), en elke bediende (geloof me, het waren er veel) gekleed in hetzelfde A&B outfitje begroette je met de woorden: "Hey, How's it going". Nu in Amerika kan dat misschien cava zijn, maar het komt hier echt niet over. Ik ben al een aantal keren gaan clubben in Osaka in mijn leven, maar de muziek hier stond echt LUID, met het fijne gevolg dat de "Hey How's it going"s een beetje wegvielen, maar het aller allerergste, buiten het feit dat de bediendes ook random eenzaam aan het dansen waren op hun verdieping, was dat er CONSTANT een goodkope eau de cologne door heel het verluchtingssysteem van de winkel gespoten werd. En fel hoor; ken je het gevoel dat er iemand teveel deo in de kamer heeft gespoten en je smaakt de alcohol zo'n beetje in je keel? Dat dus.

Jajajaja, de A&C winkel: nooit van mijn leven niet meer. Alle respect aan de mensen die er kleren van hebben, mij niet gelaten als je ze mooi vindt. Maar ze bestellen op internet, of ze gaan halen in een winkel: groot verschil.

Daarna hadden we toch even genoeg van al het shoppen en hebben we nog wat de grote boulevard bekeken. Ginza was echt interessant :). Al waren sommige delen wat aangenamer dan andere!

Oh ja, Mattias! Jouw aanvraag voor "Ik wil een foto van de flikkerende lichten en billlboards van de straten 's avonds!Zoda we kunnen zien da het ginter wss een stad is die nooit slaapt..."
wordt hopelijk beantwoord met het volgende filmpje!

Voor al de lezers van de Tokyo Chronicles: om een blog met meer interactie te maken had ik het idee om als jullie vragen hebben, of verzoekjes over thema's waarover ik moet bloggen, die altijd achter te laten als reactie :). Ik doe mijn best dan om er gepast op te antwoorden. Zo wordt deze blog geen eenzijdig medium, maar iets dat opgebouwd wordt door meerdere mensen!

Take care iedereen!







3 opmerkingen:

Karen Podevyn zei

Ja dadde, als k ooit ies kom shoppen dan zal k me eerst ne rijkere vent zoeken!

Btw klees uw blogske regelmatig en t is plezant!

Unknown zei

Missie geslaagd Blocky :D

Thomas zei

Dan ben ik blij :)