Zoeken in deze blog

dinsdag 16 november 2010

Odaiba


Hey lieve lezers, vrienden, familie en fans!


Het is weer tijd voor weer een Tokyo avontuur! Omdat we een tijdje stil hadden gezeten kregen Nele en ik zo een gevoel van: we zijn hier nu, we moeten Tokyo toch zo goed mogelijk leren kennen he. Ok, dat is een onmogelijke opdracht, gewoon al door de grootte van de stad. Enkele feiten en weetjes kun je op deze link terugvinden. Zeker de demografie eens checken!

Omdat ik al eens voor een event richting Odaiba was moeten gaan, maar de hele buurt nog niet echt had kunnen verkennen, beslisten we op Odaiba! Odaiba is een kunstmatig aangelegd eiland in de baai van Tokyo. Het geldt zo'n beetje als een bestemming voor ontspanning voor de inwoners van Tokyo zelf. Veel ontspanning/shopping/kitcherig gedoe te vinden, dus het was wel wat om op te nemen! Zelfs op weg naar Odaiba was al interessant, omdat je via de Yurikamome lijn gaat, een onbemande trein die je rond het eiland brengt. Wel fijn als je helemaal vanvoor zit! :).

De eerste keer dat ik in Odaiba was geweest was ik op de verschrikking van elke man gekomen: een Hello Kitty winkel genoemd Kawaii (Cute) Paradise. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, veel is er niet over te zeggen, maar ik wist dat het wel eens de moeite was voor Nele, en ook gewoon om er binnen te gaan en te zeggen: "Can"t...handle...the pinkness..... Mijn foto op het bankje spreekt boekdelen ;). Nee, het was eigenlijk nog wel geestig, al had ik nooit in mijn leven zoveel roze spullen bijeen gezien :).





Naast Cute Paradise is er ook een Toyota Center, waar je in een elektronisch gestuurde wagen kan zitten doorheen een parcours! En er zijn race simulators, in een soort van professionele uitgave zodat je levendig voelt alsof je een auto bestuurd tegen 250 km/u op een circuit! Echt cool. (Nele heeft het parcours niet uitgereden binnen de tijd hahahaha :p)




Ook terug te vinden op Odaiba (en dan vooral in Palet Town) is Venus Fort, ook een voorbeeld van pracht en praal qua shoppingcenters in Japan (Wat doe ik hier ook °_° ). Omdat de lucht geverfd is alsof het een heldere blauwe hemel is met witte wolkjes, en er een heuse dag en nacht en schemer cyclus is die afwisselt in een tijdspanne van 3 uur is het een mindfuck eerste klasse. Ideaal wel als je jetlag zou hebben. Vol met onze klassieke fancy schmancy winkels, in setting gezet van een oude Italiaanse stad... Daarvoor zijn we dan in Tokyo eh :).

Na Venus fort hebben we onszelf getrakteerd op een ritje in het Reuzerad van Odaiba! S'nachts is het wel mooier want dan is het volledig verlicht enzo, maar het uitzicht overdag is natuurlijk ook indrukwekkend :). Na nog wat te chillen en rond te hangen (er is een gigantische gamehal waar we japanners zagen die iets te gezwind de moeilijkste levels van Dance Dance Revolution aan het spelen waren, nuja ieder zijn hobby) genoten we nog wat van een snackje terwijl we keken naar de schemering met in de verte Rainbow Bridge. Odaiba is zeker en vast een aanrader voor eender welke tourist in Tokyo, met wel veel vertier, maar een gevoel van authenticiteit is daartegenover wel ver te zoeken. Een dagje is wel genoeg voor eventjes :).





Hopelijk hebben jullie er van genoten! Ik probeer af en toe ook filmpjes te maken en ik excuseer me alvast voor de stomme commentaren die erbij komen maar het is gewoon dat beelden soms meer zeggen dan foto's :). Bedankt aan de mensen die mijn blog allemaal volgen, en tot de volgende post!



1 opmerking:

Unknown zei

Yow mate!
Alles goe? Hopelijk hebde oudejaar en nieuwjaar goe gevierd!
Ik zit al vol ongeduld te wachten op uw nieuwste blogbericht! ;)
Greetz
xxx